maandag 6 april 2009

Capacitacion




Juist geboren.... vers van de pers.



Het roze meisje is de vagina wel te verstaan en het witte meisje is Hanne " den baas van de clinica".

















Trekken en sleuren om mij eruit te krijgen.










De vroedvrouwen van hier hebben elke week bijscholing (capacitacion). Deze week was het de schouderdystocie ( moeilijke geboorte van de schouders). Aangezien ik een en al gemak ben al vanaf mijn geboorte (dixit het thuisfront) mocht het nu dus eens anders. Ik werd opnieuw geboren maar deze keer bleven mijn schouders vast zitten. Trekken en sleuren ,... Hilarisch. Tot een vroedvrouw mij met alle macht liet geboren worden ( ik, verpletterd tussen haar weelderige boezem en 3 tanden). Ze vond er dan ook niets beters op om ook te checken of ik wel un baron was (een jongetje). Pwoaw Pwoaw recht in mijn edele delen. Het kot stond op stelten alle vroedvrouwen gieren en tieren. Dat belooft voor de volgende weken.

1 opmerking:

  1. Moeilijk gaat ook, en zeker met de nodige aanmoediging...en dan denk ik meteen aan één één van mijn bevallingen waarbij de echtgenoot naast zijn vrouw met vuisten in de lucht bulderde vor het verloskwartier en omstreken: gaan, gaan, gaan, gaan, gaan....net de voetbal! Hilarisch!
    En over coachen gesproken, momenteel sta ik op pneumologie en heb ik eens een longfunctie ondergaan, kwestie van me volledig te kunnen inleven in de wereld van een longpatiënt die herhaalde controles moeten doorstaan - althans dat dacht ik, want die wereld lijkt verdomd goed op die van de bevallende vrouw! Er staat altijd een assistent die je aanmoedigt en de ziel uit zijn lijf jaagt. Het ging als volgt: rustig in en uit ademen en....IN en UIT-UIT-UIT, zo hard als je kan, duwenduwenduwenduwen...UIT-UIT-UIT...en rustig in en uit....maar dan wel als eindresultaat geen baby maar een goede longfunctie!

    Kortom: 't is hier ook altijd feest!

    Hou je goed ginder! Veel plezier!

    Eline

    BeantwoordenVerwijderen